آگاهی معنایی و آگاهی دستوری در درک جملات توسط زبان آموزان انگلیسی

محمدرضا خاکسار؛ دکتر محمد صابر خاقانی نژاد

دوره 12، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 107-128

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28603.1543

چکیده
  این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر دانش نحوی و  دانش معناشناسی در فهم جملات انگلیسی توسط زبان ­آموزان ایرانی در سطوح مختلف انجام شده است. یکصد و نود زبان­ آموز ایرانی از طریق نمونه­ گیری آسان در سه گروه مبتدی، متوسط، و پیشرفته جهت این مطالعه به کار گرفته شدند. جهت انجام مقایسه بین تأثیرات احتمالی دانش نحوی و معناشناسی بین سطوح مختلف ...  بیشتر